Droga wojewódzka nr 384





















DW384
Długość
36 km

Województwa

województwo dolnośląskie

Zdjęcie

Obwodnica Bielawy, widok z Góry Parkowej
Obwodnica Bielawy, widok z Góry Parkowej






Droga wojewódzka nr 384 (DW384) – droga wojewódzka łącząca DW385 w Woliborzu, DW381 w Nowej Rudzie z DK8 i DK39 w Łagiewnikach. Prowadzi przez Góry Sowie (Przełęczą Woliborską 711 m n.p.m.), Bielawę oraz Dzierżoniów. Droga stanowi główne połączenie dla Nowej Rudy oraz dla powiatu dzierżoniowskiego, z Wrocławiem oraz autostradą A4, a także z przejściem granicznym do Czech - Tłumaczów-Otovice. Droga wojewódzka nr 384 należy do bardziej obciążonych ruchem dróg wojewódzkich Dolnego Śląska. Jest ona jednym z najważniejszych ciągów transportowych obsługujących zespół miast Dzierżoniów-Bielawa-Pieszyce o czym świadczy wysoka intensywność ruchu pojazdów ciężkich (kategoria ruchu KR-4). Jest drogą o szczególnych walorach widokowych.




Przebieg Obwodnicy Bielawy





Obwodnica Bielawy nocą




Spis treści






  • 1 Dopuszczalny nacisk na oś


  • 2 Miejscowości leżące przy trasie 384


  • 3 Przypisy


  • 4 Linki zewnętrzne





Dopuszczalny nacisk na oś |


Droga wojewódzka nr 384 objęta jest ograniczeniami dopuszczalnego nacisku pojedynczej osi:


















Znak
Dopuszczalny nacisk
Odcinek

DW384
do 10 ton
granica miasta Dzierżoniów – granica miasta Łagiewniki[1]

DW384
do 8 ton


  • miejski odcinek w Dzierżoniowie

  • miejski odcinek w Łagiewnikach[2]




Miejscowości leżące przy trasie 384 |




  • Nowa Ruda (DW381)


  • Wolibórz (DW385)

  • Jodłownik


  • Bielawa - obwodnica


  • Dzierżoniów (DW382, DW383)


  • Uciechów (obwodnica)


  • Sieniawka (obwodnica)


  • Łagiewniki (DK8, DK39)



Przypisy |




  1. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 21 kwietnia 2017 r. w sprawie wykazu dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 10 t, oraz wykazu dróg krajowych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t (Dz.U. z 2017 r. nr 0, poz. 878)





  2.  Ustawa o drogach publicznych (Dz.U. z 2016 r. poz. 1140)
    Art. 41. 1. Po drogach publicznych dopuszcza się ruch pojazdów o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 t, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.

    2. Minister właściwy do spraw transportu ustala, w drodze rozporządzenia, wykaz:
    1) dróg krajowych oraz dróg wojewódzkich, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej
    osi do 10 t,
    2) dróg krajowych, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t
    – mając na uwadze potrzebę ochrony dróg oraz zapewnienia ruchu tranzytowego.

    3. Drogi wojewódzkie inne niż drogi określone na podstawie ust. 2 pkt 1, drogi powiatowe oraz drogi gminne stanowią


    sieć dróg, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku pojedynczej osi do 8 t.




Linki zewnętrzne |


  • Dolnośląska Służba Dróg i Kolei





Popular posts from this blog

Арзамасский приборостроительный завод

Zurdera

Крыжановский, Сергей Ефимович